۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴

ایران در لیست سیاه نمایشگاههای گردشگری جهان/ بدهی 87 هزار یورویی ایران به نمایشگاه برلین

ایران در لیست سیاه نمایشگاههای گردشگری جهان/ بدهی 87 هزار یورویی ایران به نمایشگاه برلین

رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: بدهی 87 هزار یورویی ایران به نمایشگاه های گردشگری از جمله برلین باعث شده تا ایران در لیست سیاه نمایشگاه های گردشگری جهان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم پورفرج در مراسم رونمایی از پرتال جامعه هتلداران که در هتل بزرگ تهران برگزار شد گفت: در 8 سال اخیر نه اتفاق مثبتی در حوزه گردشگری افتاده و نه کشورمان به عنوان جزیره امن به کشورهای دیگر معرفی شد.

وی گفت:  عوارض خروج از ایران 15 هزار تومان بود اما اکنون 65 هزار تومان شده است تا بخشی از آن در اختیار صندوق توسعه گردشگری قرار گیرد. این افزایش قیمت به دلیل توسعه دادن به گردشگری بود در حالی که این صنعت هیچ سودی از آن نبرد.

رئیس جامعه تورگردانان ایران ادامه داد: دو سال پیش تنها 10 میلیارد تومان به سازمان میراث فرهنگی تعلق گرفت که آن را هم صرف کارهای دیگر کردند حتی آقای رضا موسوی که معاون گردشگری بود به ما گفت این پول خرج شده نمی دانم کجا.

وی افزود: سال گذشته سهم گردشگری از عوارض خروج از کشور 45 میلیارد توان می شد که آن را به سازمان میراث فرهنگی ندادند.

پورفرج خطاب به هتلداران گفت: آژانس داران مبلغ هتلها هستند. ما هتل شما را در پکیج های خود تبلیغ می کنیم بنابراین انتظار داریم بهترین بروشورها و تبلیغات را به آژانس دار بدهید.

وی ادامه داد: 87 هزار یورو بدهی ایران به نمایشگاه گردشگری لندن است. مسئولان این نمایشگاه می‌گویند اگر امسال به شما غرفه دادیم به علت اعتبار شخص شما است نه دولت ایران. چرا باید چنین حرفی زده شود در حالی که ما اعتبارمان را از ایران گرفته ایم.

رئیس جامعه تورگردانان ایران همچنین درباره میزان افزایش تورهای ورودی هم گفت: امسال 30 درصد در تورهای ورودی افزایش داریم. به طور حتم شرایط بهتر می شود چون شهری مثل اصفهان از الان اتاقهتل هایش تا تابستان پر شده و دیگر هتلی نمانده که بتوان تورهای گردشگری در آنجا اقامت داد. کسی که شعار داده می خواهیم میزبان 20 میلیون گردشگر باشیم آیا فکر نکرده در چنین مواقعی شهری مثل اصفهان با کمبود هتل مواجه است؟

وی گفت: ما به ایران گردشگر می آوریم در حالی که کشوری مثل ترکیه گردشگر وارد کشور شده و آژانس دار به او خدمات می دهد بنابراین بدانید ما با سختی های زیادی برای جلب رضایت گردشگران و ورود او به ایران مواجهیم. اگر هتلی که گردشگر می خواهد در آن استراحت کند کوچکترین مشکلی داشته باشد در روند تورهای ورودی ما خلل ایجاد می شود.

کد خبر 2199312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha